Maandag 20 juli: Burghsluis

20 juli 2020 - Burghsluis, Nederland

Vandaag doen we het wat rustig aan en staan pas op rond 9 uur. Weer is het zonnig en ontbijten we in de kuip met een lekker eitje erbij. De mannen wassen daarna af en ik ga bij de havenmeester 2 fietsen huren. Claude haalt onze 2 vouwfietsen te voorschijn en rond 12 uur vertrekken we voor een fietstocht richting Westerschouwen. We nemen de kustroute en fietsen door de bossen en duinen. Het is er schitterend en de dennengeur en de duinen doen me aan Terschelling denken :)

Op een gegeven moment staat er een waarschuwingsbord: pas op wandelend duin...

In de volgende bocht ligt opeens het hele fietspad bedolven onder het zand en zie ik uit mijn ooghoek Claude zo het bos in stuiteren op het vouwfietsje. Hij had nogal wat vaart en besloot dat het niet handig was om in het zand de bocht te nemen en dan maar rechtdoor te blijven gaan. Zowel de fiets als Claude kwamen gelukkig heelhuids het bos weer uit.

In Burgh-Haamstede vinden we een leuk terras voor de lunch. Tijdens de fietstocht was het behoorlijk druk met medefietsers maar het terras dat in een mooie tuin ligt, is bijna leeg. Claude en ik eten een clubsandwich gegeten en de jongens een tosti met brie en honing. Daarna fietsen we rustig terug naar de haven. De rest van de middag lezen we lekker en kijken Claude en Thomas naar de Formule 1 op de laptop.

Na het eten stapt Mark, een vriend van Sjoerd aan boord. Hij is met zijn scooter vanuit Middelharnis gekomen. De heren gaan samen aan de wandel en eindigen aan een bittergarnituur in het oliegeultje, het restaurant hier aan de haven. Om 22.30 vertrekt Mark weer richting huis. Over een dag of 10 zien ze elkaar weer want dan gaan ze met een groep vrienden op vakantie.