Vrijdag 16 juli Herkingen -Vlissingen

16 juli 2021 - Vlissingen, Nederland

Weer een bijzondere zomer waarbij corona nog steeds het normale leven beinvloedt. We hebben vaccinatie paspoorten, de coronacheck op de telefoons en er is een pcrtest gedaan door Claude (laatste vaccinatie was nog maar een week geleden). We zijn er dus helemaal klaar voor!

Ayla is dinsdagavond door mijn ouders opgehaald en het plan was om woensdagavond aan boord te gaan. Maar dan komt woensdagochtend een verontrustend telefoontje dat Ayla plotseling erg ziek is. De dierenarts bezocht, een berg pillen en poeders mee gekregen maar ze knapt niet echt op. Ik pak wat spulletjes in en ga gauw naar Vlissingen om een helpende hand te bieden. Ik blijf een nachtje slapen en de volgende ochtend zien we gelukkig de eerste verbetering.

Smiddags rijd ik terug naar huis, we pakken gauw de resterende spullen in. Laptops gaan mee want ik heb in alle onrust mijn werk niet kunnen afronden. Huis aan kant gemaakt en savonds aan boord een soepje gegeten. Daarna alles aan boord een plekje gegeven. Dit is de eerste keer dat we met zijn tweetjes op vakantie gaan. We hebben hierdoor wel veel meer opbergruimte en veel minder afwas :). De verhalen zijn misschien wel wat saaier want met de jongens viel altijd wel wat te beleven!

Vanochtend zijn we om 8.30 vertrokken en binnen 5 minuten hadden we de eerste zeehond gespot op de dam van de haven! Prachtig beest, zie de foto. Er stond vandaag een noordenwind 4-5 bft. De sluis van Bruinisse was rustig, we werden snel geschut. Vervolgens hebben we heerlijk over de Oosterschelde gezeild naar het kanaal van Hansweert. 2 bruggen en een sluis later waren we op de Westerschelde. Er stond een stevig windje en met stroom mee stoven we op Vlissingen af. Vanaf Terneuzen moesten we een noordelijke koers varen en was het niet meer bezeild. Motor aan en om 16.30 voeren we de Ruyter Haven binnen waar pa en ma uiteraard stonden te zwaaien!

We hebben traditiegetrouw chinees gehaald en aan boord gegeten. Het was weer erg veel.Hiervan kunnen we de komende dagen op zee nog een paar keer eten. Savonds nog even bij pa en ma koffie gedronken en Ayla geknuffeld. Het gaat gelukkig alweer veel beter dus we kunnen morgen vertrekken richting Frankrijk! De wind in noordelijk dus dat ziet er prima uit!

1. N.J. van der Duyn Schouten:
    17 juli 2021
    Zal jullie weer met veel belangstelling volgen. Fijne vakantie.
    Groetjes
    Niek
  2. A Holewijn:
    17 juli 2021
    Een felicitatie met deze dag mag iik niet vergeten. Dus bij deze doe ik dat dan ook.Vandaag ook naar Vlissingen gebeld en gelukkig wat betere berichten. Beetje vreemd dat ik mijn mailadres weer in moet vullen, misschien éénmalig.
    Adrana.
  3. Ekke en Yvonne:
    17 juli 2021
    Lieve luitjes, wat leuk om jullie weer te kunnen volgen met vandaag allereerst de felicitaties aan Claude🎉. Hoe feestelijk kan je vakantie starten! We toasten vanavond op je gezondheid🥂. Fijne vakantie met goede wind in de zeilen⛵️Hartegroet van E&Y