Zaterdag 17 juli Vlissingen- op zee bij calais

17 juli 2021 - Calais, Frankrijk

Even een kort verhaal vanaf zee. We zitten vlak bij Calais dus ik heb even bereik.

Vanochtend om 7.30 uit Vlissingen, uitgezwaaid door Pa en Ma vanuit hun serre. Ze konden ons goed zien maar wij hen niet :) het eerste uur was er nog weinig wind dus gemotord. Maar vanaf Cadzand kwam er ruim vanachter een lekker windje opsteken en hebben we de hele dag heerlijk gezeild. Claude is jarig vandaag dus een stukje mokkataart bij de koffie en als lunch én avondeten de overgebleven chinees van gisteravond. Blijer kan ik hem niet maken😀

We hebben bij Calais de motor erbij gezet. Erg onrustig water en flinke stroom tegen. Dit duurt nog wel een paar uurtjes tot we rond Kaap de Grijze Neus zijn. We gaan vannacht door. Vanaf middernacht is er bijna geen wind meer. Hopelijk wordt het water dan ook wat rustiger.

Volgende blog volgt als ik weer bereik heb!

1. Ambam:
    18 juli 2021
    He Sjaan, we volgen de belevenissen weer op de blog. Wij ook lekker gezeild maar dan op de Grevelingen. Gefeliciteerd Claude !
  2. Klazien.:
    18 juli 2021
    Jullie schieten al flink op naar Cherbourg zie ik. Hier gaat alles goed. Ayla al naar t strand geweest, ze was helemaal gelukkig. Behouden vaart en aankomst ! Pa en Ma.