Dinsdag 17 juli Fowey

17 juli 2018 - Fowey, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is Claude jarig! We starten de dag rustig met een uitgebreid ontbijt in de kuip. Gebakken eitjes met spek en brown sauce en zalm. We genieten van het uitzicht en doen daarna nog een kop koffie met gebak. Dan besluit de jongste om te gaan zwemmen. Het water is koud maar als hij eenmaal door is, vindt hij het goed te doen. De andere twee jongens weet hij echter niet te overtuigen.
Claude vervangt daarna de brandstoffilter en na wat ontluchten loopt de motor weer als een zonnetje. Tijd om maar eens op de kant te gaan. Met zijn vijven in het rubberbootje gaat prima. Bij de dinghysteiger leggen we aan en gaan het dorp in. Het is er erg druk en we besluiten om lekkernijen (pastys en worstenbroodjes) bij de bakker te kopen en een flinke wandeling te doen. We lopen langs de kust richting een strandje. Daar zijn we acht jaar geleden al eens geweest en de jongens willen wat anders dus wordt een public foothpath gevolgd de bossen in. We gaan door een vallei en via een ander foothpath weer terug. Het is een mooie tocht langs een beekje met veel oude bomen en grote varens. We komen uiteindelijk uit op het strandje. Het is bewolkt geworden en er dreigt regen dus we besluiten naar het dorp terug te lopen. In een parkje hoog boven het water eten we onze pastys en doen daarna nog wat boodschappen onder andere borrelhappen en fudge. Terug op de boot gaan we lekker lezen en muziek luisteren. De lucht trekt rond 5 uur weer open en we borrelen in de kuip en kijken hoe overal om ons heen moorings worden opgepikt door engelsen en luisteren hoe de bemanning elkaar uiterst beleefd aanwijzingen geeft.
Na het eten hebben we nog even een rondje over de rivier gemaakt met de bijboot. We zien geen Nederlandse schepen liggen. Eén fransman en verder alleen engelsen. We hadden eigenlijk verwacht dat met dit stabiele weer wel meer landgenoten deze kant zouden opkomen. Morgen trekken we weer verder naar het westen

1. Ambam:
    18 juli 2018