Woensdag 18 juli Fowey - Falmouth

18 juli 2018 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend weer rustig aangedaan, de stroom staat toch pas vanaf de middag mee. Lekker ontbeten, koffie gedronken en deze keer zijn de jongste en de oudste gaan zwemmen. De engelsen om ons heen vonden het maar een beetje vreemd leek het wel. Maar ze zwommen tijdens de kentering van de stroom dus gevaarlijk was het niet, alleen een beetje koud. Douchen op het achterdek, en eenmaal weer omgekleed waren we klaar om te vertrekken. Het was weer mooi om zo langs het dorp de rivier uit te varen. Eenmaal op zee was er weinig wind en werd het zwaar bewolkt waar af en toe wat miezer regen uitviel. Dus op de motor naar Falmouth. Onderweg zag ik een vinnetje boven water steken. Ik dacht eerst aan een dolfijn maar dichterbij gekomen bleek het een soort haaitje te zijn. Het dreef vlak onder het wateroppervlak
In Falmouth gingen we eerst diesel tanken. De diesel van het tankstation was echter bijna op en we wilden niet de laatste diesel uit die tank hebben vanwege eventuele vervuiling 😊
Maar morgen om 11 uur is er weer nieuwe diesel dus komen we dan terug. De jachthaven ernaast opgeroepen of ze nog een plaatsje hadden en jawel. Hij had nog één plek where he could squeeze us in. En inderdaad voor en achter hielden we net een paar centimeter over. We lagen ook vlakbij een groot cruiseschip dat s'avonds vertrok, leuk om te zien! We zien helemaal geen nederlandse schepen maar vanavond werden we aangesproken door een Nederlander die hier een vaste ligplaats heeft. Hij vertelde ons over wat leuke ankerplekken op de Fallriver die we morgen gaan uitproberen. Hij vroeg ook of we nog haaien hadden gezien dus ik vertelde trots dat we vlak langs een haaitje varen gevaren. Maar dat was niet het soort haai wat hij bedoelde. Er zitten hier voor de kust bij Falmouth blijkbaar walvishaaien van 20 meter lang... als we hier weer weggaan, goed uitkijken dus maar!
Morgen varen we de falriver op. Het weer op de Scillies is op dit moment niet echt geweldig, bewolkt en een beetje miezerig dus nog niet aantrekkelijk om er naartoe te varen.

1. Klazien.:
    19 juli 2018
    Leuk Jeanette ! Ik stuur ze ook door naar Zaltbommel.