Woensdag 28 juli: St. Vaast la Hogue

29 juli 2021 - Saint-Vaast-la-Hougue, Frankrijk

Vandaag weer relaxed opgestaan en ontbeten. Eerst kregen we weer een paar kleine buitjes over. Maar 's middags werd het zonnig en hebben we de fietsjes weer gepakt. Er stond een stevige windkracht 6-7 dus we kozen voor een route door het binnenland. Het werd een leuk tochtje langs een bos en meertje waar we even hebben gezeten en uiteindelijk kwamen we bij een schitterend kerkje op een uitzichtspunt waar vandaan je over de hele baai van St. Vaast kon kijken. Daarna met de wind mee weer rustig terug gefietst en onderweg nog boodschappen gedaan bij een Carrefour en de slager. De slager heeft allerlei heerlijke specialiteiten en deze keer hebben we tajine agneau gekocht. We hoeven het alleen maar op te warmen, rijst erbij en klaar.

We zijn echt superblij met onze fietsjes, onze actieradius is een stuk groter gewordenšŸ˜€

Eind van de middag is Claude te water gegaan om het onderwaterschip van zeewier te ontdoen met een grote spons. Het ging er makjelijk af gelukkig maar het was wel wat frisjes..

Na het eten het weer maar eens goed bekeken. Morgen wordt een rustige dag maar vrijdag gaat het weer flink stormen. We kunnen hier blijven liggen maar inmiddels wordt rond de hele havenkade een enorme kermis op gebouwd. Daar zitten we niet echt op te wachten dus we besluiten om morgen te vertrekkenĀ als de sluis om 12.30Ā opengaat. We gaan dan naar Le Havre, de enige haven waar we zonder afhankelijk te zijn van hoog water,Ā  inkunnen en gaan de storm daar uitzitten. We horen van verschillende kanten dat Le Havre een mooie binnenstad heeft dus laten we dat dan maar eens gaan bekijken.

1. Adriana:
    29 juli 2021
    Adriana,
    Fijn dat jullie plezier hebben van de fietsen, en goed om het lawaai achter je te laten. Hier ook al een paar dagen veel wind en niet echt warm. Vanmiddag even naar den B geweest.Het motortje heeft me goed geholpen ,groetjes.