Dinsdag 20 juli:Granville

20 juli 2021 - Granville, Frankrijk

We hebben heerlijk geslapen vannacht en werden pas tegen 8 uur wakker. Eerst eens lekker gedoucht en daarna ging Claude op pad om ons eerste verse stokbrood, kaasjes en pate te scoren deze vakantie. Ik maakte de boel een beetje aan kant en dekte de tafel buiten want opnieuw een strak blauwe lucht. Rond 10 uur zaten we lekker buiten te genieten van ons stokbroodje met de lekkere kaasjes toen ons ontbijt wreed werd verstoord. 4! mannen van de douane kwamen aan boord gestapt. Gauw alle ontbijtspullen naar binnen geslingerd want anders konden ze niet in de kuip plaatsnemen. Eerst werden alle formulieren, eigendomspapieren, verzekering, paspoorten etc doorgenomen (maar niet de gele vaccinatiepaspoorten...) en vervolgens gingen er twee even binnenkijken. Ze begonnen zeer ijverig in de achterkajuit. Mijn kleine rugzakje werd uitgeplozen, mn portemonnaie werd helemaal bekeken, mn agendas enz. Vervolgens gingen alle kastjes open, onder de bedden werd gekeken. Hij kreeg het steeds warmer en stond te zweten in zn uniform, de matrassen zijn namelijk erg zwaar. Naarmate hij verder door de boot ging nam de animo duidelijk af en in de punt keek hij alleen nog even snel onder de matrassen en gaf hij er de brui aan😊

Nadat ze weg waren hebben eerst maar eens koffie gedronken en lekker wat gelezen. Na de lunch zijn we het stadje ingegaan en via allerlei trappen naar boven geklommen. Boven op de klif ligt het oude gedeelte van de stad met een mooie kerk en prachtig uitzicht over de baai. We hebben een wandelpad over de klif rond het stadje gelopen. We zagen de eilandengroep ile de chaussee (waar we de vorige vakantie in Bretagne geweest zijn) in de verte liggen. Daarna in het lagere gedeelte van de stad boodschappen gedaan en nog lekker wat gelezen in de kuip onder de zonnetent. Na het eten zijn we de pier nog even opgelopen voor een paar fotos van de Calanche met laag water in de haven achter de drempel. Het getijverschil is hier enorm, wel bijna 12 meter verschil.

We gaan niet naar de Mont saint Michel. We zijn nog even nagegaan of er een bus ging. Dat was zo maar met 26 tussenstops doe je er minimaal 2 uur over om er te komen. Dat hebben we er niet voor over.

1. Klazien.:
    21 juli 2021
    Oh oh, en dat allemaal op je eerste rustige ochtendje !! We herkennen dit heel goed helaas. Maar verder hebben jullie toch een leuke dag gehad gelukkig. Hier ook nog steeds prachtig weer. Veel plezier en gr.
  2. Ekke en Yvonne:
    21 juli 2021
    Wow dit leest als een spannend verhaal zeg. Ik snap de kop koffie helemaal en het genieten van stokbrood met kaas halen jullie ongetwijfeld in😀. Fijne reis!