Maandag 26 juli: Omonville -St Vaast la Hogue

27 juli 2021 - Saint-Vaast-la-Hougue, Frankrijk

Ik werd al rond 6 uur wakker van de vissers die full speed de baai verlieten vlak achter onze boot. De golven klotsten tegen de achterkant. Mooi moment om het blog even bij te werken want ik loop een paar daagjes achter😊

Om 7.30 opgestaan, het restje stokbrood van gisteren verorberd en om 8.30 vertrokken we weer met flinke stroom mee. Het zonnetje kwam er weer bij. We stoven langs Cherbourg en zagen daar diverse Nederlandse schepen naar buiten komen waaronder vrienden van ons uit onze haven in Herkingen. Met zijn allen rondden we de volgende kaap, ook hier weer draaikolken en het laatste stuk naar St. Vaast hebben we half motorend half zeilend gedaan. Om 13.00 voeren we naar binnen en zagen een mooi plekje naast 2 Nederlandse Hallberg Rassy 's die we kennen van de HR connectie. De vrienden uit Herkingen meerden tegenover ons aan en het was gelijk gezellig op de steiger.

'S middags zijn we het dorp even in gegaan voor stokbrood en een lekker dorade voor het avondeten. Claude kon het niet laten om ook een paar oesters te scoren. Er zit hier al jaren een heel leuk winkeltje Gosselin met allerlei heerlijkheden waar we nog een lekker worstje en jam hebben gekocht. En een toetje, vermoedelijk een soort creme brulee maar ik zag al een groot vel er op liggen dus ik denk dat Claude dit alleen zal eten...

Eind van de middag kwamen de vrienden uit Herkingen gezellig borrelen. Gezamelijk werd besloten om, gezien het slechte weer de komende dagen, hier een paar dagen te blijven liggen.

'S avonds hebben we het visje gegeten en Claude als voorafje nog de oesters. Daarna nog lekker buiten gezeten. De sluis ging open en er kwamen heel wat Nederlandse jachten in het donker nog naar binnen op zoek naar een plekje. Het ligt hier erg leuk en ook fijn om een paar dagen wat rustiger aan te kunnen doen. Morgen lekker een keer uitslapen!

1. Adriana:
    27 juli 2021
    Adriana
    Ben weer helemaal bij, dank zij het Beste Boek.gezellig zo met bekenden die je dan
    ontmoet. Kreeg vanmorgen een brief en een gesproken filmpje van Yen E, uit de
    Pyrenéeen. Maken prachtige hoge bergwandelingen, hebben ook nog de fietsen meegenomen. Het weer was prima daar. Groetjes.